Benvinguts i benvingudes una setmana més!
Avui us parlarem sobre l'alfabetització multimodal en la primera infància. Aquesta setmana, hem creat un llibre digital per a lectura compartida amb nens i nenes de 3 a 5 anys.
El nostre llibre digital, s'anomena El cau del Sergi i parla sobre com una nena anomenada Laia canvia la vida d'un nen amb autisme anomenat Sergi. Ell era un nen solitari i sense pors on va trobar il·lusió i amor en una nena que deixava de banda els comentaris de la resta dels companys i companyes que li feien burla sobre els seus pensaments i maneres d'expressar-se.
A continuació, us deixem l'enllaç del nostre conte:
Per llegir aquesta història hem de tenir en compte diversos aspectes com els gestos i l'entonació, per tal de que l'infant estigui atent i pugui comprendre amb claredat els papers de cada personatge. Al principi de la història s'explica que el Sergi és un nen que li agrada molt jugar sol, els infants han de comprendre que no tots els nens són iguals, i hem de respectar i estimar-nos tal i com som. És adient explicar als infants que el protagonista de la història és un nen amb autisme, explicant aspectes característics com els que podem veure introduïts en el conte:
A continuació, us deixem l'enllaç del nostre conte:
![]() |
Portada del conte El cau del Sergi |
Per llegir aquesta història hem de tenir en compte diversos aspectes com els gestos i l'entonació, per tal de que l'infant estigui atent i pugui comprendre amb claredat els papers de cada personatge. Al principi de la història s'explica que el Sergi és un nen que li agrada molt jugar sol, els infants han de comprendre que no tots els nens són iguals, i hem de respectar i estimar-nos tal i com som. És adient explicar als infants que el protagonista de la història és un nen amb autisme, explicant aspectes característics com els que podem veure introduïts en el conte:
En les primeres pàgines ens explica que el Sergi és un nen molt particular, que té molta imaginació i que prefereix jugar sol en comptes de jugar amb els seus companys de classe.
El Sergi té amics imaginaris que sempre volen jugar i mai s'enriuen d'ell.
També li encanta imaginar-se monstres perquè als monstres ningú els entén, sempre estan sols, es senten diferents com el Sergi.
Però tot va canviar amb l'arribada de la Laia. Ella sempre ha vist en el Sergi alguna cosa especial, des de petits han estat junts i han compartit tantes vivències que poc a poc han anat forjant un sentiment d'amor més profund.
Per comprendre del tot aquesta història es pot treballar a classe a partir de jocs que permetin la participació de tots els infarts per tal d'incloure a tothom, alguns exemples de jocs serien: el mocador, la recerca del tresor...
Per llegir aquesta història seria recomanable tractar amb els infants altres contes que parlin sobre casos com el TDAH, Síndrome de Down, Asperger... Encara que aquest conte també està bé per iniciar-se en lectures d'aquest tipus. Posteriorment, es poden recomanar lectures encarades al tema del autisme per a treballar tant des de casa com en l'escola. Alguns exemples poden ser "Mi hermano es especial, mi hermano tiene autismo" de Marta Schmidt
Gràcies a aquesta lectura que vam realitzar a un nen de 5 anys vam ajudar a l'infant a entendre que per conèixer a les persones ens hem d'apropar a elles. El nen ens va explicar que a la seva escola hi havia un company que sempre jugava sol al pati perquè ningú s'apropava a ell. L'infant després d'haver llegit aquest conte va decidir fer-li una carta al seu company convidant-lo a jugar amb ell les estones de pati.
![]() | |
|
A continuació, us proposem dues activitats relacionades amb el conte:
En la primera activitat, es treballa la comprensió del conte, on hi trobem uns encreuats que l'infant ha d'omplir amb les respostes adients a les preguntes que se li formulen. Per realitzar correctament aquesta activitat, l'infant haurà d'haver llegit el conte. Un cop acabada la lectura, ja es podrà dur a terme l'activitat. Si l'infant presenta dubtes, se li proporcionen pistes per ajudar-lo.
En la segona activitat treballem la llengua estrangera. L'infant haurà de relacionar imatges amb el seu nom en anglès. Prèviament a classe, s'hauran donat conceptes i s'haurà treballat un seguit de vocabulari per tal que l'infant pugui realitzar aquesta activitat. Així, quan es treballi el conte, l'infant podrà intervenir i aprendre vocabulari en la llengua estrangera.
Com cada setmana, esperem que us hagi agradat, ens veiem dimarts vinen Fifiters i Fifiteres!
Pàgines utilitzades en aquesta entrada:
Pàgines utilitzades en aquesta entrada:
Comentarios
Publicar un comentario