Benvinguts Fifiters i Fifiteres!
Gràcies per la vostra entrada al nostre primer blog. Avui a la nostra classe d'habilitats comunicatives, hem debatut que l'alfabetització multimodal és un conjunt d'investigacions que aprofita els recursos tecnològics amb la finalitat de poder atendre a les necessitats educatives que es presenten en l'actualitat. A més, és un conjunt de recursos que utilitzem per comunicar-nos i poder transmetre els nostres pensaments i sentiments de manera que el receptor pugui interpretar les nostres paraules.
Tot i que la informació que els educadors i educadores proporcionen sigui la mateixa, avui en dia, en l'educació s'ha d'adaptar als nous canvis socials i tecnològics. D'aquesta forma, han de canviar la seva manera de transmetre els diferents coneixements.
Cada professional de la educació ensenya d'una manera diferent, ja que tots/es tenen unes vivències i experiències vistes des d'un punt de vista diferent a la resta. Per aquest factor i per moltes altres com la situació social, familiar, cultural, entre d'altres. cada alumne/a interpreta la informació que rep des d'un punt de vista personal.
Quan parlem d'alfabetització, no només ens referim a aprendre a llegir i a escriure, sinó que va més enllà. Quan parlem d'alfabetització també ens hem d'incloure la manera d'ensenyar i d'evolució en l'àmbit de l'educació.
El sistema de representació forma part de la nostra identitat cultural, història, entre d'altres. No és extern a nostres ja que ens fa ser qui som (per exemple: un músic). Quan aprens un nou sistema de representació, la teva identitat també canvia (per exemple: aprendre i saber llegir partitures, seria el nou sistema de representació que has aprés). Aquest, canvia la teva forma d'estar al món, ja que vas evolucionant i aprenent nous sistemes al llarg del teu cicle vital. El món en estar en constant canvi, també pot provocar que puguis desaprendre un sistema de representació pel simple fet de no recordar-ho (per exemple: un músic que porta molts anys sense llegir una partitura, pot oblidar-ho), aleshores podríem dir que la seva identitat ha canviat.
A continuació, us deixem el nostre Piktochart on explica l'alfabetització multimodal:
![]() |
Imatge extreta de Pexels |
Esperem que us hagi estat d'utilitat el nostre blog, ens veiem la pròxima setmana!
Pàgines consultades en aquesta entrada:
Pàgines consultades en aquesta entrada:
Comentarios
Publicar un comentario