Ir al contenido principal

Pràctica 1. Ens introduïm a l'alfabetització multimodal

Benvinguts Fifiters i Fifiteres!


Gràcies per la vostra entrada al nostre primer blog. Avui a la nostra classe d'habilitats comunicatives, hem debatut que l'alfabetització multimodal és un conjunt d'investigacions que aprofita els recursos tecnològics amb la finalitat de poder atendre a les necessitats educatives que es presenten en l'actualitat. A més, és un conjunt de recursos que utilitzem per comunicar-nos i poder transmetre els nostres pensaments i sentiments de manera que el receptor pugui interpretar les nostres paraules.

Tot i que la informació que els educadors i educadores proporcionen sigui la mateixa, avui en dia, en l'educació s'ha d'adaptar als nous canvis socials i tecnològics. D'aquesta forma, han de canviar la seva manera de transmetre els diferents coneixements.

Cada professional de la educació ensenya d'una manera diferent, ja que tots/es tenen unes vivències i experiències vistes des d'un punt de vista diferent a la resta. Per aquest factor i per moltes altres com la situació social, familiar, cultural, entre d'altres. cada alumne/a interpreta la informació que rep des d'un punt de vista personal.

Quan parlem d'alfabetització, no només ens referim a aprendre a llegir i a escriure, sinó que va més enllà. Quan parlem d'alfabetització també ens hem d'incloure la manera d'ensenyar i d'evolució en l'àmbit de l'educació.

El sistema de representació forma part de la nostra identitat cultural, història, entre d'altres. No és extern a nostres ja que ens fa ser qui som (per exemple: un músic). Quan aprens un nou sistema de representació, la teva identitat també canvia (per exemple: aprendre i saber llegir partitures, seria el nou sistema de representació que has aprés). Aquest, canvia la teva forma d'estar al món, ja que vas evolucionant i aprenent nous sistemes al llarg del teu cicle vital. El món en estar en constant canvi, també pot provocar que puguis desaprendre un sistema de representació pel simple fet de no recordar-ho (per exemple: un músic que porta molts anys sense llegir una partitura, pot oblidar-ho), aleshores podríem dir que la seva identitat ha canviat.

A continuació, us deixem el nostre Piktochart on explica l'alfabetització multimodal:






Imatge extreta de Pexels



Comentarios

Entradas populares de este blog

Pràctica 7. Opinió de l'entrevista a Aldo Fortunati

Bon dia! Us donem la benvinguda un cop més al nostre blog. Avui farem una entrada diferent, ja que parlarem sobre les opinions que han aportat els i les nostres companys/es a través d'un recurs educatiu anomenat  Flipped Grid  sobre l'autor Aldo Fortunati.  A nosaltres, hem escollit a tres companyes que ens ha semblat  interessant la seva opinió ja que han   aportat una entrada crítica sobre aquest autor. MARTA AGUILERA: Ens ha semblat interessant la seva aportació ja que exposa en el seu vídeo les idees principals com el currículum obert per tal de que cada nen tingui el seu ritme personal d'aprenentatge i de desenvolupament de les pròpies capacitats, la importància dels tres conceptes claus en una educació de qualitat on hi destaquem el mobiliari, el material i l'estructura de les aules, la bona relació entre l'escola i la família i la importància de que el govern inverteixi en l'educació. ANNA COLLADO: L’aportació que fa l’Anna sobre ...

Setmana de reflexió

Ens tornem a veure una setmana més al nostre blog! La entrada d'aquesta setmana, tal i com diu el títol, és una setmana de reflexió sobre la situació actual que està patint Catalunya i mostrar la nostra solidaritat amb els sentiments de la gent que ho està vivint.  El dilluns 14 d'octubre, arran de la coneixença de la sentència del judici dels polítics independistes catalans, s'han estat produint una gran quantitat de protestes arreu de Catalunya convocades per diferents plataformes i assossiacions.  El mateix 14 d’octubre es va produir una de les més trasbalsadores, l’ocupació i bloqueig de l’aeroport de El Prat de Barcelona durant tot el dia convocada per Tsunami Democràtic.  Al cap de dos dies, el dimecres dia 16 d'octubre, es van iniciar a Vic, Berga, Tàrrega, Girona i Tarragona les Marxes per la llibertat , organitzades per l’ANC i Òmnium Cultural, les quals tenien la meta d'arribar el dia 18 d'octubre a Barcelona per fer con...