Ir al contenido principal

Pràctica 5. El telèfon mòbil a l'aula

Ens veiem una setmana més al nostre blog!


Avui us parlarem sobre la prohibició de l'ús del telèfon mòbil en els centres educatius.

L'ús del telèfon mòbil a l'aula a Catalunya està descartat segons el Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública. 


Un bon ús dels telèfons mòbils a l'aula, pot proporcionar un gran ventall de possibilitats d'aprenentatge, ja que és una eina més per a poder buscar informació. Utilitzar aquest recurs implica que cada alumnat necessita tindre un telèfon mòbil, sense caure en què no totes les persones disposen d'aquest recurs. 


Aquest dispositiu també comporta desavantatges a l'hora d'utilitzar-ho en les aules, ja que pot ser motiu de distracció i de dependència, ja que no hem d'oblidar que aquest recurs no és d'ús exclusiu en els centres educatius, sinó que també és utilitzat fora de l'àmbit escolar. Utilitzar aquest recurs a l'aula, també implica que valors fonamentals com la interacció entre els companys, es vegin afectades.


En conclusió, un bon ús responsable i ben planificat d'aquesta eina pot afavorir a l'aprenentatge dels infants, sense oblidar mai l'educació tradicional.




Imatge extreta de Pexels


En la pràctica que hem realitzat avui, ens hem ajudat del telèfon mòbil per tal d'aconseguir informació i poder resoldre ràpidament i amb diferents exemples les preguntes que prèviament ens ha plantejat la professora.

A continuació, us deixem l'enllaç i el QR on podreu escoltar a través d'un Podcast, la nostra postura sobre la prohibició dels telèfons mòbils en els centres educatius:





QR del Podcast




Esperem la vostra visita el dimarts vinent i esperem que us hagi estat d'utilitat!


Pàgines que hem consultat:





Comentarios

Entradas populares de este blog

Pràctica 1. Ens introduïm a l'alfabetització multimodal

Benvinguts Fifiters i Fifiteres! Gràcies per la vostra entrada al nostre primer blog. Avui a la nostra classe d'habilitats comunicatives, hem debatut que l'alfabetització multimodal és un conjunt d'investigacions que aprofita els recursos tecnològics amb la finalitat de poder atendre a les necessitats educatives que es presenten en l'actualitat. A més, és un conjunt de recursos que utilitzem per comunicar-nos i poder transmetre els nostres pensaments i sentiments de manera que el receptor pugui interpretar les nostres paraules. Tot i que la informació que els educadors i educadores proporcionen sigui la mateixa, avui en dia, en l'educació s'ha d'adaptar als nous canvis socials i tecnològics. D'aquesta forma, han de canviar la seva manera de transmetre els diferents coneixements. Cada professional de la educació ensenya d'una manera diferent, ja que tots/es tenen unes vivències i experiències vistes des d'un punt de vista diferent a l...

Pràctica 7. Opinió de l'entrevista a Aldo Fortunati

Bon dia! Us donem la benvinguda un cop més al nostre blog. Avui farem una entrada diferent, ja que parlarem sobre les opinions que han aportat els i les nostres companys/es a través d'un recurs educatiu anomenat  Flipped Grid  sobre l'autor Aldo Fortunati.  A nosaltres, hem escollit a tres companyes que ens ha semblat  interessant la seva opinió ja que han   aportat una entrada crítica sobre aquest autor. MARTA AGUILERA: Ens ha semblat interessant la seva aportació ja que exposa en el seu vídeo les idees principals com el currículum obert per tal de que cada nen tingui el seu ritme personal d'aprenentatge i de desenvolupament de les pròpies capacitats, la importància dels tres conceptes claus en una educació de qualitat on hi destaquem el mobiliari, el material i l'estructura de les aules, la bona relació entre l'escola i la família i la importància de que el govern inverteixi en l'educació. ANNA COLLADO: L’aportació que fa l’Anna sobre ...

Setmana de reflexió

Ens tornem a veure una setmana més al nostre blog! La entrada d'aquesta setmana, tal i com diu el títol, és una setmana de reflexió sobre la situació actual que està patint Catalunya i mostrar la nostra solidaritat amb els sentiments de la gent que ho està vivint.  El dilluns 14 d'octubre, arran de la coneixença de la sentència del judici dels polítics independistes catalans, s'han estat produint una gran quantitat de protestes arreu de Catalunya convocades per diferents plataformes i assossiacions.  El mateix 14 d’octubre es va produir una de les més trasbalsadores, l’ocupació i bloqueig de l’aeroport de El Prat de Barcelona durant tot el dia convocada per Tsunami Democràtic.  Al cap de dos dies, el dimecres dia 16 d'octubre, es van iniciar a Vic, Berga, Tàrrega, Girona i Tarragona les Marxes per la llibertat , organitzades per l’ANC i Òmnium Cultural, les quals tenien la meta d'arribar el dia 18 d'octubre a Barcelona per fer con...